Tunnelsyn_Billedmontage

Disneytegner Flemming Andersen

Flemming Andersen sætter stregen omhyggeligt og præcist. Han har tegnet figurerne fra Andeby tusindvis af gange. Yndlingsfiguren er Joakim von And, fordi han er udfordrende at tegne. Det er noget med stokken, hatten og den skotske oprindelse. Og så kan Flemming Andersen relatere til den gamle ands ihærdighed og omhyggelighed. Flemming har tegnet alle figurerne igen og igen og igen fra alle mulige vinkler. Først med blyant, og derefter med en pen dyppet i tusch. Det er svært og langsommeligt og skal ofte gøres med en stram deadline.

Flemming Andersen (f. 1968) startede som Disneytegner i 1990, og det er gennem de sidste 30 år blevet til rigtig mange historier fra Andeby-universet. Et fantastisk univers, han er fuldstændig grebet af, og som i 2018 resulterede i jubilæumsbogen ’Geniale Genialiteter’ - en bog med ti specielt udvalgte favorithistorier fra Flemmings umage hånd.

Flemming er Danmarks eneste Disneytegner, og i Skælskør Kunstforening vil han vise et udvalg af sine imponerende mange tegninger fra Andeby-universet. Med på udstillingen har Flemming også tegninger fra en sin helt egen stribe: ’Mågeliv’, som han igennem de sidste år har udviklet og udgiver i Egmonts ’Basset’-blad.

Udstillingen i Magasinet er i høj grad en udstilling for børnene. Der vil være et læsehjørne fyldt med Jumbo-bøger og selvfølgelig masser af tegneredskaber, så favoritfiguren kan tegnes og hænges op, og man kan dermed være med i en lille lodtrækning.

Info om udstillingen

• Kunstner:

Disneytegner
    Flemming Andersen

• Fernisering:

17/10 2021 kl. 13.00

• Udstillingsperiode:

17/10 - 7/11 2021
    Fredag, lørdag og søndag samt alle dage i efterårsferien fra kl. 14.00 - 17.00

bentemarie

Workshop

Vil du lære at tegne din yndlings Disneyfigur?
Så tilmeld dig workshop den 17. oktober.

Her vil Flemming Andersen fra kl. 15.30 - 17.00 i samarbejde med Skælskør Kunstforening give et indblik i processen bag sine Disneytegninger, og afholder derfor en workshop i Magasinet, Strandgade 14 i Skælskør.
Flemming vil undervise i sine tegneteknikker og give et indblik i de tekniske færdigheder det kræver at være top professionel Disney-tegner.

Det kræver ingen forudsætninger, men masser af tegnelyst at deltage!
Dog skal man være fyldt 7 år for at deltage.

Workshoppen koster 25 kroner pr. person, men da der er et begrænset antal pladser sker tilmelding på forhånd. Du kan sikre dig en plads på workshoppen ved at sende en e-mail til: hej@bettinahojer.dk

Tidligere udstillinger

Gå på opdagelse i nogle af de tidligere udstillinger i Skælskør Kunstforening. Klik på billederne for at læse mere.

loke_web

Valhalla 40 år