Tunnelsyn_Billedmontage

Flemming Quist Møller

Som far til Cykelmyggen Egon, Jungledyret Hugo, Snuden og mange, mange andre fantasifulde væsner, har Flemming Quist Møller (f. 1942 i København) formået at glæde både store og små gennem årtier.

Hans streg er letgenkendelig og ganske unik, og der er ingen tvivl om, at Flemming Quist Møller har et ganske særligt talent. Ja, faktisk har han mange. Han er en ægte multikunstner – illustrator, musiker, filminstruktør, skuespiller og meget mere.

På udstillingen i Skælskør glæder vi os over at kunne vise nogle af originalillustrationerne fra bogen om Cykelmyggen Egon, som er blevet læst af børn og barnlige sjæle i mere end 25 år. Der vil være helt nye collager, som er lavet i 2014 og aldrig før har været udstillet. Ligesom 12 plakater, der tilsammen danner dét Flemming Quist Møller kalder et Plakatapet – altså et tapet af plakater – bliver en central del af udstillingen.

De 12 plakater er lavet med vandopløselige gouachefarver og de er skabt i samarbejde med Kunsthal Charlottenborg. Plakatapetet har de mest vidunderloge farver og viser på fornemste vis den detaljerigdom og det helt særlige univers, som kun Flemming Quist Møller formår at skabe og overføre til papiret.

Flemming Quist Møller er en af de mest anerkendte børnebogsillustratorer herhjemme, og han har gennem tiden modtaget et hav af litteraturpriser for sine børnebøger. Blandt andre Gyldendals Børnebogspris og Orla-prisen, ligesom han har modtaget en Æres-bodil for sit virke som tegnefilmsinstruktør.

I Magasinets lille rum udstiller billedskolen værker inspireret af Flemming Quist Møller.

Info om udstillingen

• Kunstner:

• Fernisering:

9/2 2019 kl. 13.00

• Udstillingsperiode:

9/2 - 10/3 2019

Tidligere udstillinger

Gå på opdagelse i nogle af de tidligere udstillinger i Skælskør Kunstforening. Klik på billederne for at læse mere.

loke_web

Valhalla 40 år