Pernille Krogh

Billedkunstner PERNILLE KROGH

Fernisering søndag den 21. maj klokken 13.00

Kunstnerne er til stede, og der serveres et let traktement samt et glas vin.

Udstillingsperiode 21. maj – 11. juni 2017

Ekstra åbent alle dage i pinsen kl. 11.00 - 17.00
Magasinet, Strandgade 14, 4230 Skælskør

Fri entré - Alle er velkomne

Læs mere om udstillingen HER.

Billedkunstner PERNILLE KROGH

21. MAJ – 11. JUNI 2017

Billedkunstner Pernille Krogh (f. 1957) er uddannet på Randers Kunstskole og Århus Kunstakademi. Hun arbejder med grafiske malerier, der har en helt særlig dybde og stoflighed.

Hun har udviklet sin egen teknik, hvor hun blander både maleriske- og grafiske teknikker. Hendes grundmateriale er pap, som er lakeret og herefter er ridset i og bearbejdet med sværte, maling og collage til hendes helt unikke og meget spændende mixed media billeder. Somme tider blander hun også egne fotografier ind i billedernes collage.

Inspirationen til sine værker finder hun ofte i naturen eller på rejser. Hun er meget optaget af menneskelige relationer eller menneskets samspil med naturen. Dilemmaet mellem det naturgivne og det kulturbestemte er kilde til evig inspiration. Hun foretrækker at arbejde i temaer og i serier. “Berlinerbilleder,” “Dans- og drøm” og “Everyday-life” er bare udpluk af de serier, hun de seneste år har arbejdet med. Den nyeste billedserie, som også bliver repræsenteret på udstillingen i Skælskør, hedder “Rust og Refleksioner,” og handler om stille tanker i en moden alder.

Det er tydeligt at se, at Pernille Krogh er draget af kontraster. Det rå blandet med poesi, det matte kontra det blanke og det hårde grafiske over for de bløde og organiske linjer.

Husk at vi holder ekstra åbent d. 3. - 5. maj kl. 11.00 - 17.00 i forbindelse med "Kunst i Pinsen".