OLE SYLVEST JACOBSEN

Fernisering lørdag d. 4. februar kl. 13.00.

Udstillingsperiode 4. - 26. februar 2012.

Udstillingen er åben fredag, lørdag og søndag kl. 14.00 - 17.00
i Magasinet, Strandgade 14, Skælskør.

OLE SYLVEST JACOBSEN

4. FEBRUAR - 26. FEBRUAR 2012

Ole Sylvest Jacobsen er født i Hillerød i 1936. Han er søn af maler og grafiker Lars Sylvest Jacobsen og folkeskolelærerinde Inger Sørensen. Ole Sylvest Jacobsen er lokal kunstner og har boet i Skælskør i 32 år. Han er oprindelig uddannet skovfoged, men kom på kunstakademiet i 1967, hvor han blandt andre havde Egill Jacobsen som underviser.

Oles kunst er naturalistisk med opstillinger, motiver fra naturen og mennesker. Værkerne er akvareller, pasteller, tegninger og malerier. Oles foretrukne emner er hverdagslivets små detaljer og små fragmenter af rum, som han skildrer i en realistisk streg, der tenderer mod det naive. Det nære, ofte landlige miljø iagttages og gengives dvælende og atmosfærisk. Værkerne bestemmes af genstandenes konkrete natur som form og kontur. Farverne er ofte dæmpede og indbyrdes harmonisk afstemte, til tider æstetiske og afmaterialiserede som kontrast til motivernes genstandsverden. Til motivvalget hører også figur- og portrættegninger i en stille, delvis forsigtig streg. Oles billedverden er tyst, hjemlig og fyldt med ubevægelige, almindelige ting.

Ole Sylvest Jacobsen har udstillet på:

Charlottenborg Forår 1973-74 Violet Sol 1973, 1977-78, 1980- 81, 1983-85
Gal. 38, Kbh. 1973 Den frie Udst. 1973, 1975