guldhammer-lejbach

IDA GULDHAMMER &
OLE LEJBACH

Maleri - Papir - Installation

Udstillingsperiode 4. - 26. maj 2013.

Udstillingen er åben fredag, lørdag og søndag samt 2. pinsedag kl. 14.00 - 17.00
i Magasinet, Strandgade 14, Skælskør.

IDA GULDHAMMER & OLE LEJBACH

4. - 26. MAJ 2013

Forårsudstillingen er denne gang et samspil mellem de to kunstnere Ida Guldhammer og Ole Lejbach, der til daglig bor og arbejder i Skælskør. På trods af den fælles base, er de to vidt forskellige kunstnere, hvis værker i deres forskellighed supplerer hinanden kunstnerisk flot.

Papirkunstner Ida Guldhammer bidrager til udstillingen med sine karakteristiske, håndlavede papirblade, som hun sammensætter i smukke installationer og formationer.

Guldhammer er fascineret af naturens blade som symboler på liv og død. Så selvom kunstværkerne har en naturlig lethed, så kan man i fordybelsen af værkerne mærke et sus af alvor. Og det vil forhåbentligt sætte gang i tankerne hos beskueren.

Ole Lejbach bruger også naturen som motiv og inspiration i sin kunst. Han arbejder både med maleri, tegning og grafik, men han har til denne udstilling primært valgt et bredt udsnit af sine oliemalerier.

Lejbach rejser gerne ud for at finde inspiration til sine værker. Han går op i at gengive former og farver og ikke mindst at videreformidle den stemning, som han selv kom i, da han befandt sig de pågældende steder. Om det så er Spanien, Thy eller Egerup strand. Og han håber, at beskueren vil finde egne erindringer frem, når han eller hun ser på for eksempel et motiv fra Vesterhavet, og på den måde igen kommer til at mærke blæsten i håret og sandet mellem tæerne.

Vi glæder os meget i Skælskør Kunstforening til at åbne dørene for Ida Guldhammer og Ole Lejbachs fællesudstilling, hvor der også vil blive vist helt nye værker, der ikke har været udstillet før.

Læs artikel om kunstnerne HER.

Eksempler på kunstværker