Christella Bamford og Helge Nordstrøm

HELGE NORDSTRØM

Malerier og tegninger

Fernisering 5. oktober kl. 13.00

Kunstnerne vil være til stede. Der serveres et let traktement samt et glas vin

Udstillingsperiode 5. - 27. oktober 2013

i Magasinet, Strandgade 14, 4230 Skælskør.

CHRISTELLA BAMFORD og
HELGE NORDSTRØM

5.-27. OKTOBER 2013

Der er mulighed for at fordybe sig i mange forskellige typer kunst, når Skælskør Kunstforening åbner op for årets spændende efterårsudstilling fra den 5.-27. oktober med kunstnerparret Christella Bamford og Helge Nordstrøm.

Christella Bamford er uddannet fra Danmarks Designskole i Kolding med specialer inden for keramik og glas. Hun arbejder i dag med mange forskellige typer materialer. I Skælskør vil hun primært medbringe en række kvindeskulpturer i glas, bronze og fiberbeton samt forskelligt kunsthåndværk.

Helge Nordstrøm er autodidakt billedkunstner, og hans værker består af alt lige fra små tuschtegninger til store og meget koloristiske malerier. Nogle af hans nyeste værker har han lavet med afsæt i fotografier og med inspiration fra blandt andet Italien og renaissancen.

Christella Bamford og Helge Nordstrøm har deres værksteder i en stor lade, som de har bygget om til formålet. De er hinandens store støtter og inspirationskilder både i arbejdsprocesserne og i dagligdagen. Derfor nyder de også at udstille sammen, og deres kunst passer godt sammen og går op i højere enhed, selvom deres materialer og udtryksformer er vidt forskellige. Det er også ofte, at de får fælles udsmykningsopgaver. Af de mere karakteristiske kan nævnes en altertavle i en kirke, et elevatortårn og et parkeringshus. Derudover har de hver for sig farvesat og udsmykket forskellige institutioner, hospitaler, banker og lignende.

Udover selv at være dygtige og produktive kunstnere er Christella Bamford og Helge Nordstrøm også meget optagede af at lære fra sig og tale med forskellige mennesker om kunst. Der er fernisering på udstillingen den 5. oktober klokken 13.00 i Magasinet. Udstillingen vises fra den 5.-27. oktober, fredage, lørdage og søndage 14-17.