Astrid Myntekær

ASTRID MYNTEKÆR

Lys - Installation - Foto

Fernisering 17. august kl. 13.00

Kunstneren vil være til stede.
Der serveres et let traktement samt et glas vin

Udstillingsperiode 17. august - 8. september 2013

i Magasinet, Strandgade 14, Skælskør.

ASTRID MYNTEKÆR

17. AUGUST - 8. SEPTEMBER 2013

Kunst er andet og mere end smukke malerier og fin keramik. Og med vores sommerudstilling i år lukker vi dørene op til kunst af helt anderledes karakter. Vi lover jer en oplevelse for både sanser og hjerne, når vi byder velkommen til en udstilling med en af Danmarks nye, lovende upcoming kunstnere.

Astrid Myntekær er 28 år, og hun dimitterede fra Det Kongelige Danske Kunstakademi sidste år. Hendes speciale er lysinstallationer, lysskulpturer og kunstfotos, og hun har allerede formået at markere sig på den danske kunstscene, blandt andet med en udstilling på Gl. Strand.

Lys er omdrejningspunktet, når Astrid Myntekær skaber sine værker. Hun former og leger med lyset, så det fremstår i interessante konstellationer, der pirrer både følelser og sanser. Hendes udtryk er enkelt, men hun viger ikke fra at bruge højteknologiske løsninger til at opnå det. Som for eksempel nanoteknologi og magnetiske væsker. Inspirationen henter hun i clubmiljøer, fra science fiction og i anden populærkultur.

Astrid Myntekær er fascineret af lys, fordi det på en gang er noget, som er til stede, og på den anden side er uhåndgribeligt. Det påvirker vores liv, vores valg og den stemning, vi er i. Det er lyset, der gør verden synlig for os.

Så inviter familien, en god ven eller naboen med, kom med åbent sind, giv fremtidens kunst en chance og få en unik oplevelse

Besøg også Astrid Myntekærs egen hjemmeside: www.astridmyntekaer.com

Eksempler på kunstværker