Inge Hørup

INGE HØRUP

"Den egenrådige frøken B."

Fernisering lørdag den 5. maj klokken 13.00

Kunstneren er til stede, og der serveres et let traktement samt et glas vin

Udstillingsperiode 5. - 27. maj 2018

Ekstra åbent i pinsen. Lørdag, søndag og mandag kl. 11.00 - 17.00

Magasinet, Strandgade 14, 4230 Skælskør
Fri entré - Alle er velkomne

Læs mere om udstillingen HER.

Inge Hørup

"Den egenrådige frøken B."

5. – 27. MAJ 2018

Velkommen til en udstilling i Skælskør Kunstforening med maler og skulptør Inge Hørup (1958), der har været aktivt udstillende, og levet af sin kunst, siden 1983. Hendes CV beretter om en imponerende række af aktiviteter med gallerier og kultursteder i ind- og udland.

Det er specielt Cobra-kunsten, der har inspireret hende til at udvikle det kunstneriske udtryk, der så tydeligt er hendes helt eget. Nemlig et ”Inge Hørups udtryk”. Abstrakt ekspressionist har Jørgen Nash kaldt hende. Men helt så enkelt er det ikke at definere, hvor Inge Hørup befinder sig, for trods mange år på kunstscenen kopierer Inge Hørup ikke sig selv, men kaster sig forfriskende ud i nye projekter. Inspireret både af sin samtid, historien, og hvad livet ellers byder ind med. Beskueren vil derfor opleve nye drejninger, farvevalg, teknikker og temaer – nærmest fra udstilling til udstilling.

På hjemmesiden www.ingehorup.dk falder man over den meget sigende sætning: ”You look at my art, you look at my soul”. Inge Hørup har gennem sin karriere oparbejdet teknikker til at komme i hurtig og direkte forbindelse med underbevidstheden. Hendes arbejder giver et kig ind i hendes indre verden. Refleksioner er der mange af undervejs. Der arbejdes intenst og hver dag – mange timer.

Denne udstilling er sammensat tematisk med ”Teenager-tøsen” i centrum. Den sure, den søde, sjove og irriterende og den forkælede unge dame af i dag, som vi nok alle har mødt. Humoristisk og kærligt sætter Inge Hørup fokus på et af de dilemmaer, vi kender til, og hun får os til at reflektere.