Aftryk

billedkunstner FINN RICHARDT

Fernisering lørdag den 11. maj klokken 13.00

Kunstnerne er til stede, og der serveres et let traktement samt et glas vin

Udstillingsperiode 11. maj - 10. juni 2019

Magasinet, Strandgade 14, 4230 Skælskør
Fri entré - Alle er velkomne

Læs mere om udstillingen HER.

Finn Richardt

11. MAJ – 10. JUNI 2019

Kunstneren Finn Richardt er uddannet på Det Kgl. Danske Kunstakademi 1979-84. Han arbejder som maler og grafiker, og han er især optaget af at skildre den naturgivne verden, som vi mennesker er en del af, og vores forhold til naturen - sanseligt og psykologisk. Skildringen af vand som et grundvilkår spiller en central rolle i hans værker.

På udstillingen i Skælskør kan man opleve hans smukke og nærmest lyriske malerier, der især skildrer vandets natur, bevægelse og dybde.

Vandet er en stadig inspirationskilde for ham, da det har så mange aspekter. Strømmens formationer, bølgernes krusninger og overfladens transparens. Altid foranderligt og flygtigt.

Værkernes formsprog er enkelt. Farverne afdæmpede, men motiverne er fulde af bevægelse. Vand er ikke bare vand.

Nogle af de nyere værker henter deres inspiration i Skælskør. I en serie smukke malerier skildrer Finn Richardt vandet med dets karakteristiske overfladebrydninger og stærke strøm, netop der hvor kanalen fra Skælskør Havn møder Noret.

Finn Richardt er også en blændende portrætmaler, som der også vises eksempler på i denne udstilling.