Foredrag inklusiv spændende udstillinger på Guldagergaard

Torsdag den 27. oktober kl. 19.00 bliver der holdt to foredrag i forlængelse af hinanden på Guldagergaard. Det er Mette Blum Marcher, leder af Internationalt Keramisk Center, der vil fortælle om det fantastiske projekt “Alice in Wonderland.” Hun viser os den gode udstilling i Æblehuset og de to nye skulpturer i parken. Bagefter fortæller hun om nyligt afdøde Nina Hole og hendes betydning for Guldagergaard. Vi ser Ninas Tændstikæskesamling, som lige nu er i værkstedsbygningens første sal. Udstillingen blev til i forbindelse med Nina Holes 70-års fødselsdag, hvor hendes keramiske venner og kolleger fra hele verden sendte deres fødselsdagshilsner i form af en masse keramiske kunstværker i tændstikæsker.

Pris: 40 kr. inklusiv et glas vin. Gratis for medlemmer af Skælskør Kunstforening og Guldagergaards Venneforening.