Cirkelines verden - en stor succes

Tak til alle jer, der kom forbi Cirkelines verden med jeres børn og børnebørn. Det blev en flot besøgt udstilling med langt over 700 besøgende. Også tak til billedskolen for samarbejdet og jeres bidrag til udstillingen. Og til Kosmorama og Biblioteket for at sørge for Cirkelinefilm til byens børn. Og så selvfølgelig også tak til vores altid trofaste hjælpekorps. Vi håber, at I havde det fornøjeligt med at få besøg af alle de små kunstinteresserede gæster.

Hvem ved... måske bliver de foreningens fremtidige medlemmer?

Sommerudflugt 2017

Som det tidligere er blevet skrevet ud, så går årets sommerudflugt til Fyn.
Datoen er søndag den 28. maj, og der er afgang kl. 9.00 fra Gammeltorv. Undervejs skal vi besøge keramikmuseet Clay i Middelfart, værkstederne på Hollufgaard i Odense og kunstnerne Els Cools og Oliver Streich i Faaborg. Det bliver en tur spækket med oplevelser, der med garanti kommer til at leve op til vores tidligere, forrygende sommerudflugter.

Prisen er 350 kroner for medlemmer og 400 kroner for ikke-medlemmer. Frokost er ikke inkluderet og skal selv medbringes. Kaffe, te, øl og vand kan købes i bussen.

Vil du være sikker på en plads, så skynd dig at tilmelde dig hos Pernille Kirkeskov-Hansen helst på mail: på Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. ellers på telefon 40334550. Efter tilmelding sker betaling ved overførsel på foreningens konto: 6150 - 4038292. Husk at skrive: udflugt+navn ved overførslen. Tilmelding sker efter først-til-mølle princippet.

Sommerudflugt til Præstø

Søndag den 12. juni 2016 tager vi afsted på årets sommerudflugt.
Pris: 250 kroner for medlemmer. 300 kroner for ikke-medlemmer.
Husk at tage mad og drikkevarer med til turen.

OBS - Alle pladser er udsolgt. Er du interesseret i at komme på venteliste, så kontakt Pernille Kirkeskov-Hansen på mail - Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Program

Afgang fra Gammel Torv klokken 9.00 med bus. Vi begynder med at besøge glaskunstner Per Hebsgaard i hans spændende værksted. Per Hebsgaard samarbejder med mange anerkendte kunstnere. Blandt andre Maja Lisa Engelhardt, som får sine flotte glasmosaikker lavet her på værkstedet.

Herefter besøger vi tekstilkunstner, kostumer og scenograf Tanja Bovin, som giver os en rundvisning i sit værksted og i Teaterparken H.C. Andersens Verden. Hos Tanja Bovin spiser vi vores medbragte frokost.

Vi slutter af på det romantiske Nysø Slot, hvor billedhuggeren Bertel Thorvaldsen tilbragte mange somre i 1800-tallet. Det er der kommet en særlig Thorvaldsen-samling ud af, som vi får en rundvisning i.
Vi er tilbage på Gammel Torv cirka klokken 18.00.

Foredrag inklusiv spændende udstillinger på Guldagergaard

Torsdag den 27. oktober kl. 19.00 bliver der holdt to foredrag i forlængelse af hinanden på Guldagergaard. Det er Mette Blum Marcher, leder af Internationalt Keramisk Center, der vil fortælle om det fantastiske projekt “Alice in Wonderland.” Hun viser os den gode udstilling i Æblehuset og de to nye skulpturer i parken. Bagefter fortæller hun om nyligt afdøde Nina Hole og hendes betydning for Guldagergaard. Vi ser Ninas Tændstikæskesamling, som lige nu er i værkstedsbygningens første sal. Udstillingen blev til i forbindelse med Nina Holes 70-års fødselsdag, hvor hendes keramiske venner og kolleger fra hele verden sendte deres fødselsdagshilsner i form af en masse keramiske kunstværker i tændstikæsker.

Pris: 40 kr. inklusiv et glas vin. Gratis for medlemmer af Skælskør Kunstforening og Guldagergaards Venneforening.

Foredrag med Martin Bigum

Kom til foredrag med den anerkendte billedkunstner Martin Bigum på Skælskør Bibliotek den 30. marts klokken 19.00. Foredraget hedder “Min personlige kunsthistorie”. Martin Bigum er højaktuel, da han netop har haft en meget rost soloudstilling på Arken. Martin Bigum er også kendt som en af deltagerne i kunstformidlingsprogrammet Kunstquiz på DR K.

Prisen for foredraget er 110 kroner for medlemmer og 150 kroner for ikke-medlemmer. Kunstforeningen byder på kaffe og lidt sødt. Vin kan købes. Betalingen overføres til foreningens konto: 6150 - 4038292. Husk at skrive: Foredrag+eget navn ved overførslen. Der er begrænsede pladser, så tilmelding er nødvendig.