Vær kunstnerisk på din iPad

3-timers Workshop med kunstner Lasse Snorgaard

Kom og lær tips og tricks til hvordan man bruger sin iPad til at lave kunst. Workshoppen kræver ingen forkundskaber.
Medbring egen iPad. Kaffe, the, vand og frugt er med i prisen.

Tilmelding sker efter først-til-mølle-princippet ved at sende en mail til Skælskør Kunstforenings formand på Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. Workshoppen gennemføres ved minimum 8 deltagere. Der kan være max 25 på holdet.

Tirsdag den 6. marts 2018
Fra 18.30 til 21.30 i Magasinet, Strandgade 14, 4230 Skælskør
Pris: 200 kroner

Kunstnerforedrag på Skælskør bibliotek

Torsdag den 9. november 2017 klokken 19.00 inviterer Skælskør Kunstforening til et spændende foredrag med billedkunstner Ditte Ejlerskov, som efter flere års virke i udlandet nu har bosat sig i Skælskør. Ditte Ejlerskov er som ung, fremadstormende samtidskunstner for nyligt kommet på alles læber, da det var hende, der stod for det officielle statsministerportræt af Helle Thorning-Schmidt, der nu hænger på Christiansborg. Men hendes kunst er andet og meget mere end det - og det vil hun altsammen fortælle om denne aften.

Foredraget koster 75 kroner for medlemmer og 125 kroner for ikke-medlemmer inkl. kaffe og småkager. Billetterne sælges efter først-til-mølle-princippet ved henvendelse til Roland Ipsen enten på mail: Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller på telefon: 20201336.

Cirkelines verden - en stor succes

Tak til alle jer, der kom forbi Cirkelines verden med jeres børn og børnebørn. Det blev en flot besøgt udstilling med langt over 700 besøgende. Også tak til billedskolen for samarbejdet og jeres bidrag til udstillingen. Og til Kosmorama og Biblioteket for at sørge for Cirkelinefilm til byens børn. Og så selvfølgelig også tak til vores altid trofaste hjælpekorps. Vi håber, at I havde det fornøjeligt med at få besøg af alle de små kunstinteresserede gæster.

Hvem ved... måske bliver de foreningens fremtidige medlemmer?

Sommerudflugt 2017

Som det tidligere er blevet skrevet ud, så går årets sommerudflugt til Fyn.
Datoen er søndag den 28. maj, og der er afgang kl. 9.00 fra Gammeltorv. Undervejs skal vi besøge keramikmuseet Clay i Middelfart, værkstederne på Hollufgaard i Odense og kunstnerne Els Cools og Oliver Streich i Faaborg. Det bliver en tur spækket med oplevelser, der med garanti kommer til at leve op til vores tidligere, forrygende sommerudflugter.

Prisen er 350 kroner for medlemmer og 400 kroner for ikke-medlemmer. Frokost er ikke inkluderet og skal selv medbringes. Kaffe, te, øl og vand kan købes i bussen.

Vil du være sikker på en plads, så skynd dig at tilmelde dig hos Pernille Kirkeskov-Hansen helst på mail: på Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. ellers på telefon 40334550. Efter tilmelding sker betaling ved overførsel på foreningens konto: 6150 - 4038292. Husk at skrive: udflugt+navn ved overførslen. Tilmelding sker efter først-til-mølle princippet.

Sommerudflugt til Præstø

Søndag den 12. juni 2016 tager vi afsted på årets sommerudflugt.
Pris: 250 kroner for medlemmer. 300 kroner for ikke-medlemmer.
Husk at tage mad og drikkevarer med til turen.

OBS - Alle pladser er udsolgt. Er du interesseret i at komme på venteliste, så kontakt Pernille Kirkeskov-Hansen på mail - Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Program

Afgang fra Gammel Torv klokken 9.00 med bus. Vi begynder med at besøge glaskunstner Per Hebsgaard i hans spændende værksted. Per Hebsgaard samarbejder med mange anerkendte kunstnere. Blandt andre Maja Lisa Engelhardt, som får sine flotte glasmosaikker lavet her på værkstedet.

Herefter besøger vi tekstilkunstner, kostumer og scenograf Tanja Bovin, som giver os en rundvisning i sit værksted og i Teaterparken H.C. Andersens Verden. Hos Tanja Bovin spiser vi vores medbragte frokost.

Vi slutter af på det romantiske Nysø Slot, hvor billedhuggeren Bertel Thorvaldsen tilbragte mange somre i 1800-tallet. Det er der kommet en særlig Thorvaldsen-samling ud af, som vi får en rundvisning i.
Vi er tilbage på Gammel Torv cirka klokken 18.00.