Sommerudflugt til Præstø

Søndag den 12. juni 2016 tager vi afsted på årets sommerudflugt.
Pris: 250 kroner for medlemmer. 300 kroner for ikke-medlemmer.
Husk at tage mad og drikkevarer med til turen.

OBS - Alle pladser er udsolgt. Er du interesseret i at komme på venteliste, så kontakt Pernille Kirkeskov-Hansen på mail - Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Program

Afgang fra Gammel Torv klokken 9.00 med bus. Vi begynder med at besøge glaskunstner Per Hebsgaard i hans spændende værksted. Per Hebsgaard samarbejder med mange anerkendte kunstnere. Blandt andre Maja Lisa Engelhardt, som får sine flotte glasmosaikker lavet her på værkstedet.

Herefter besøger vi tekstilkunstner, kostumer og scenograf Tanja Bovin, som giver os en rundvisning i sit værksted og i Teaterparken H.C. Andersens Verden. Hos Tanja Bovin spiser vi vores medbragte frokost.

Vi slutter af på det romantiske Nysø Slot, hvor billedhuggeren Bertel Thorvaldsen tilbragte mange somre i 1800-tallet. Det er der kommet en særlig Thorvaldsen-samling ud af, som vi får en rundvisning i.
Vi er tilbage på Gammel Torv cirka klokken 18.00.

Foredrag inklusiv spændende udstillinger på Guldagergaard

Torsdag den 27. oktober kl. 19.00 bliver der holdt to foredrag i forlængelse af hinanden på Guldagergaard. Det er Mette Blum Marcher, leder af Internationalt Keramisk Center, der vil fortælle om det fantastiske projekt “Alice in Wonderland.” Hun viser os den gode udstilling i Æblehuset og de to nye skulpturer i parken. Bagefter fortæller hun om nyligt afdøde Nina Hole og hendes betydning for Guldagergaard. Vi ser Ninas Tændstikæskesamling, som lige nu er i værkstedsbygningens første sal. Udstillingen blev til i forbindelse med Nina Holes 70-års fødselsdag, hvor hendes keramiske venner og kolleger fra hele verden sendte deres fødselsdagshilsner i form af en masse keramiske kunstværker i tændstikæsker.

Pris: 40 kr. inklusiv et glas vin. Gratis for medlemmer af Skælskør Kunstforening og Guldagergaards Venneforening.

Adrian Lloyd Hughes på Skælskør Bibliotek

Torsdag den 5. november 2015 klokken 19.00 holder Adrian Lloyd Hughes, kendt fra Smagsdommerne og Kunstquiz, foredrag med titlen "Hvad er kunst, og hvad er det værd?"

Billetter til foredraget kan bestilles hos kasserer Karen Sørensen på mail: Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. - eller hos formand Pernille Kirkeskov-Hansen på mail: Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller telefon: 40334550.

Billetterne koster 100 kroner for medlemmer af Skælskør Kunstforening. Ikke-medlemmer betaler 120 kroner. Prisen er inkl. kaffe og småkager. Der vil desuden være salg af øl og vand. Der er begrænset plads - så billetter sælges efter først til mølle.

Sommerudflugt

Sæt kryds i kalenderen søndag den 7. juni 2015, hvor vi afholder årets sommerudflugt.

Bussen henter os på Gammeltorv i Skælskør klokken 9.00.
Herefter kører vi til Rudolph Tegners museum og statuepark, hvor vi får en rundvisning og spiser frokost.

Hvis godt vejr: Vi spiser vores medbragte mad med egen drikkelse i parken, hvorfor du/I selv skal medbringe enten klapstole eller tæpper.
Hvis dårligt vejr: Vi spiser vores medbragte mad indendørs, hvorfor vi så skal købe drikkevarer der.

Herefter besøger vi Kulturværftet i Helsingør, hvorefter vi kører hjem til kunstner Bentemarie Kjeldbæk, som udstillede hos os i august. Bentemarie byder på lidt eftermiddagstapas og et glas vin, mens hun fortæller om sin kunst. Vi er retur i Skælskør klokken ca. 18.00.

Turen koster 225 kroner for medlemmer af foreningen og 300 kroner for ikke-medlemmer. Tilmelding sker efter først-til-mølle-princippet helst på mail til formand Pernille Kirkeskov på Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. - ellers på mobil: 40 33 45 50.

Betaling kan ske enten kontant til næste fernisering eller ved indbetaling på foreningens bankkonto: 6150-4038292.

Generalforsamling afholdes torsdag den 17. september 2015

Sæt allerede nu kryds i kalenderen. Særskilt indbydelse og programmet bliver sendt ud til foreningens medlemmer senere.

Årets udlodning af kunstværker sker denne dag.